چگونگی فعال کردن قابلیت 4K و HDR بر روی PS4 Pro

با وجود اینکه زمان زیادی از ورود کنسول PS4 Pro به بازار میگذرد ، اما همچنان کاربران بسیاری برای تنظیم و راه اندازی 4K و HDR در PS4 Pro خود دچار مشکل هستند که این امر در بعضی مواقع مربوط به تنظیمات تلویزیون میباشد . ما در این مطلب به نحوه فعال سازی این قابلیت میپردازیم .

مهمترین ویژگی کنسول PS4 Pro پشتیبانی از قابلیت 4K میباشد که همین امر آن را نسبت به PS4 معمولی متمایز میکند . اما در صورتی که شما تمایل به استفاده از رزولوشن 4K در کنسول Pro را دارید ، تلویزیون شما هم باید حتما از این رزولوشن پشتیبانی کند .

در ابتدا شما باید تنظیمات 4K و HDR را بر روی کنسول PS4 Pro  خود بررسی کنید و در ادامه با استفاد ه از مراحل زیر وارد منوی تنظیمات شوید :

Settings > Sound and Screen > Video Output Settings.
و سپس موارد زیر را انجام دهید :

  • Resolution : Automatic or 2160P (رزولوشن : خودکار (یا 2160P).
  • TV Size : The size of your TV in inches only relevant for 3D (اندازه تلویزیون : اندازه تلویزیون شما در اینچ (فقط مربوط به سه بعدی)
  • RGB Range : Automatic (محدوده RGB : اتوماتیک).
  • HDR : Automatic (اچ دی ار : خودکار).
  • Deep Color Output: Automatic (خروجی رنگ عمیق : خودکار). 
     





برای اطمینان از دریافت بالاترین رزولوشن گزینه Automatic را انتخاب کنید که در این صورت کنسول PS4 Pro  بصورت خودکار بالاترین رزولوشن را برای شما فعال میکند .
اکثر تلویزیون ها دارای یک و یا چند پورت HDMI واقعی هستند که بهتر است شما کنسول خود را به پورت HDMI1 وصل کنید که در اینصورت شما هم یک سیگنال 4K از PS4 Pro بدست می آورید .
شما برای دریافت قابلیت HDR باید از روی منوی تلویزیون بصورت دستی آن را تنظیم کنید و پورت HDMI (یعنی HDMI1 ) که PS4 Pro به آن متصل است را برای دریافت سیگنال ویدئوی HDR فعال کنید .